Kurssit

Insoft on palvellut IT-yhteisöä Ciscon virallisella koulutustarjonnalla vuodesta 2010. Tältä sivulta löydät kaikki olennaiset tiedot Ciscon koulutuksesta.

Katso lisää

Cisco Learning Credits

Cisco opintopisteet (CLC) ovat suoraan Ciscon kanssa lunastettuja prepaid-koulutusseteleitä, jotka helpottavat menestyksen suunnittelua ostaessasi Ciscon tuotteita ja palveluita.

Katso lisää

Cisco Continuing Education

Cisco täydennyskoulutusohjelma tarjoaa kaikille aktiivisille sertifioinnin haltijoille joustavia vaihtoehtoja uudelleensertifiointiin suorittamalla erilaisia kelvollisia koulutuskohteita.

Katso lisää

Cisco Digital Learning

Sertifioidut työntekijät ovat ARVOSTETTUJA omaisuuseriä. Tutustu Ciscon valtuutettuun digitaaliseen oppimiskirjastoon ja kouluta itseäsi tallennettujen istuntojen avulla.

Katso lisää

Cisco Business Enablement

Cisco Business Enablement Partner Program keskittyy Cisco Channel Partnersin ja asiakkaiden liiketoimintataitojen terävöittämiseen.

Katso lisää

Kurssit

Insoft Services on auktorisoitu Fortinet-kouluttaja useassa Euroopan maassa.

Katso lisää

ATC Status

Tarkista ATC-tilamme valituissa Euroopan maissa.

Katso lisää

Kurssit

Insoft Services tarjoaa Microsoftille EMEAR-koulutusta. Tarjoamme Microsoftin teknistä koulutusta ja sertifiointikursseja, joita johtavat maailmanluokan ohjaajat.

Katso lisää

Kurssit

Extreme Networks Technical Trainingin kehitys tarjoaa kattavan progressiivisen polun associate-akkreditoinnista ammatilliseen akkreditointiin.

Katso lisää

ATP-akkreditointi

Valtuutettuna koulutuskumppanina (ATP) Insoft Services varmistaa, että saat korkeimman saatavilla olevan koulutuksen.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Missiomme: Tarjota asiantunteva joukko moderneja ja huippuluokan verkkoautomaatiotaitoja markkinoille asiantuntijapalvelujen avulla.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Autamme organisaatioita ottamaan käyttöön Software-Defined Networking (SDN) -ratkaisuja, kuten Cisco DNA:ta.Lisäksi tiimillämme on laaja kokemus Cisco DNA Centerin integroinnista kolmannen osapuolen järjestelmiin.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

Tiimimme

Koulutusvalikoimaamme kuuluu laaja valikoima IT-koulutusta IP-palveluntarjoajilta, mukaan lukien Cisco, Extreme Networks, Fortinet, Microsoft, muutamia mainitakseni, EMEA-alueella.

Katso lisää

MBA – Introduction to Modelling for Business Analysis

Ota yhteyttä

Voit olla meihin yhteydessä ja tiedustella koulutuksistamme täydentämällä yhteystietosi ja koulutuksen nimen oheen.

Tietosuojalauseke ja yksityisyys

Suostun vastaanottamaan sähköpostiviestejä ja/tai puheluita Insoft Services Oy: n tuotteista ja palveluista.
Hyväksyn, että tietojani kerätään ja käsitellään Insoft Servicesin tietosuojakäytännössä kuvatulla tavalla.

Close

MBA – Introduction to Modelling for Business Analysis

VARAA NYT
Kesto
4 päivää
Toimitus
(Online ja paikan päällä)
Hinta
Hinta pyydettäessä

Better illustrate and visually describe how work is performed in this business analysis modelling course. With this training, you will learn several business modelling best practices, identify opportunities for improvement within multiple levels of your projects, focus on key components within the process flow, and more efficiently fulfil your role as a business analyst.

  • Leverage critical business analysis modelling techniques
  • Create and improve a Unified Modeling Language (UML) use case diagram
  • Use a CASE tool to refine process diagrams
  • Use Business Process Model and Notation (BPMN) to combine activities, gateways, and swimlanes

Introduction

  • Why do you need business models?
  • Modelling techniques within A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge¬ģ (BABOK¬ģ Guide)

Defining the Scope of Modelling

What is a business model?

  • Separating textual and diagrammatic elements
  • Contrasting scope with level of detail

Crafting a process to develop a business model

  • Applying the steps: elicit, analyse, document, validate
  • Iterating the steps
  • OMG modelling standards
  • Facilitating requirements workshops
  • Correlating models to project type and deliverables

Capturing the multidimensional aspects of an organisation

  • Applying the five Ws approach: who, what, where, when, why and how
  • Selecting the right level of detail for your stakeholders
  • Employing CASE tools and simulation

Mapping the Business Landscape

Analysing the enterprise

  • Exploring the enterprise architecture
  • Decomposing the architecture into its components: business, data, technology and other perspectives

Applying business rules

  • Documenting the constraints: operative and structural
  • Representing operative rules with decision tables

Scoping Business Functions

Initiating the process with functional decomposition

  • Determining the functional hierarchies
  • Distinguishing between functions and processes

Drawing UML use case diagrams

  • Defining scope and boundary
  • Identifying the actors and stakeholders
  • Refining the use cases

Documenting business use cases

  • Selecting the level of detail: brief, casual or fully dressed
  • Specifying preconditions and postconditions

Modelling Business Processes and Workflows

Applying process modelling techniques

  • Workflows
  • Events
  • Activities
  • Decisions
  • Sequencing
  • Messaging
  • Participants
  • Tokens

Leveraging Business Process Model and Notation (BPMN)

  • Benefits from a standardised approach
  • Sequencing and classifying activities
  • Decomposing activities into subprocesses and tasks
  • Categorising events

Refining business process diagrams

  • Choosing the right gateway: decisions, forks and joins
  • Mapping the processes to swimlanes and pools
  • Supplementing the model with data and artefacts: groups and annotations

Analysing the Enterprise Structure

Establishing the business domain

  • Documenting the workers and organisation units
  • Modelling systems, documents, information and tools

Structuring the enterprise with UML class diagrams

  • Determining object attributes
  • Constructing associations between the classes
  • Packaging for domains and organisation units

Finalising the Business Model

Achieving complete coverage with matrices

  • Prioritising features
  • Cross-referencing requirements
  • Applying the Responsibility Assignment Matrix (RACI)

Contextualising the model with perspectives

  • Documenting business interfaces
  • Mapping from means to ends
  • Capturing time parameters
  • Modelling states with the UML State Machine Diagram
  • Specifying Supplementary & Quality of Service requirements

Communicating the Model to Key Stakeholders

  • Choosing the right models for youraudience
  • Transforming business models into user requirements
  • Delivering and presenting your models

Better illustrate and visually describe how work is performed in this business analysis modelling course. With this training, you will learn several business modelling best practices, identify opportunities for improvement within multiple levels of your projects, focus on key components within the process flow, and more efficiently fulfil your role as a business analyst.

  • Leverage critical business analysis modelling techniques
  • Create and improve a Unified Modeling Language (UML) use case diagram
  • Use a CASE tool to refine process diagrams
  • Use Business Process Model and Notation (BPMN) to combine activities, gateways, and swimlanes

Introduction

  • Why do you need business models?
  • Modelling techniques within A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge¬ģ (BABOK¬ģ Guide)

Defining the Scope of Modelling

What is a business model?

  • Separating textual and diagrammatic elements
  • Contrasting scope with level of detail

Crafting a process to develop a business model

  • Applying the steps: elicit, analyse, document, validate
  • Iterating the steps
  • OMG modelling standards
  • Facilitating requirements workshops
  • Correlating models to project type and deliverables

Capturing the multidimensional aspects of an organisation

  • Applying the five Ws approach: who, what, where, when, why and how
  • Selecting the right level of detail for your stakeholders
  • Employing CASE tools and simulation

Mapping the Business Landscape

Analysing the enterprise

  • Exploring the enterprise architecture
  • Decomposing the architecture into its components: business, data, technology and other perspectives

Applying business rules

  • Documenting the constraints: operative and structural
  • Representing operative rules with decision tables

Scoping Business Functions

Initiating the process with functional decomposition

  • Determining the functional hierarchies
  • Distinguishing between functions and processes

Drawing UML use case diagrams

  • Defining scope and boundary
  • Identifying the actors and stakeholders
  • Refining the use cases

Documenting business use cases

  • Selecting the level of detail: brief, casual or fully dressed
  • Specifying preconditions and postconditions

Modelling Business Processes and Workflows

Applying process modelling techniques

  • Workflows
  • Events
  • Activities
  • Decisions
  • Sequencing
  • Messaging
  • Participants
  • Tokens

Leveraging Business Process Model and Notation (BPMN)

  • Benefits from a standardised approach
  • Sequencing and classifying activities
  • Decomposing activities into subprocesses and tasks
  • Categorising events

Refining business process diagrams

  • Choosing the right gateway: decisions, forks and joins
  • Mapping the processes to swimlanes and pools
  • Supplementing the model with data and artefacts: groups and annotations

Analysing the Enterprise Structure

Establishing the business domain

  • Documenting the workers and organisation units
  • Modelling systems, documents, information and tools

Structuring the enterprise with UML class diagrams

  • Determining object attributes
  • Constructing associations between the classes
  • Packaging for domains and organisation units

Finalising the Business Model

Achieving complete coverage with matrices

  • Prioritising features
  • Cross-referencing requirements
  • Applying the Responsibility Assignment Matrix (RACI)

Contextualising the model with perspectives

  • Documenting business interfaces
  • Mapping from means to ends
  • Capturing time parameters
  • Modelling states with the UML State Machine Diagram
  • Specifying Supplementary & Quality of Service requirements

Communicating the Model to Key Stakeholders

  • Choosing the right models for youraudience
  • Transforming business models into user requirements
  • Delivering and presenting your models