Kurssit

Insoft on palvellut IT-yhteisöä Ciscon virallisella koulutustarjonnalla vuodesta 2010. Tältä sivulta löydät kaikki olennaiset tiedot Ciscon koulutuksesta.

Katso lisää

Cisco Learning Credits

Cisco opintopisteet (CLC) ovat suoraan Ciscon kanssa lunastettuja prepaid-koulutusseteleitä, jotka helpottavat menestyksen suunnittelua ostaessasi Ciscon tuotteita ja palveluita.

Katso lisää

Cisco Continuing Education

Cisco täydennyskoulutusohjelma tarjoaa kaikille aktiivisille sertifioinnin haltijoille joustavia vaihtoehtoja uudelleensertifiointiin suorittamalla erilaisia kelvollisia koulutuskohteita.

Katso lisää

Cisco Digital Learning

Sertifioidut työntekijät ovat ARVOSTETTUJA omaisuuseriä. Tutustu Ciscon valtuutettuun digitaaliseen oppimiskirjastoon ja kouluta itseäsi tallennettujen istuntojen avulla.

Katso lisää

Cisco Business Enablement

Cisco Business Enablement Partner Program keskittyy Cisco Channel Partnersin ja asiakkaiden liiketoimintataitojen terävöittämiseen.

Katso lisää

Kurssit

Insoft Services on auktorisoitu Fortinet-kouluttaja useassa Euroopan maassa.

Katso lisää

ATC Status

Tarkista ATC-tilamme valituissa Euroopan maissa.

Katso lisää

Kurssit

Insoft Services tarjoaa Microsoftille EMEAR-koulutusta. Tarjoamme Microsoftin teknistä koulutusta ja sertifiointikursseja, joita johtavat maailmanluokan ohjaajat.

Katso lisää

Kurssit

Extreme Networks Technical Trainingin kehitys tarjoaa kattavan progressiivisen polun associate-akkreditoinnista ammatilliseen akkreditointiin.

Katso lisää

ATP-akkreditointi

Valtuutettuna koulutuskumppanina (ATP) Insoft Services varmistaa, että saat korkeimman saatavilla olevan koulutuksen.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Missiomme: Tarjota asiantunteva joukko moderneja ja huippuluokan verkkoautomaatiotaitoja markkinoille asiantuntijapalvelujen avulla.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Autamme organisaatioita ottamaan käyttöön Software-Defined Networking (SDN) -ratkaisuja, kuten Cisco DNA:ta.Lisäksi tiimillämme on laaja kokemus Cisco DNA Centerin integroinnista kolmannen osapuolen järjestelmiin.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

Tiimimme

Koulutusvalikoimaamme kuuluu laaja valikoima IT-koulutusta IP-palveluntarjoajilta, mukaan lukien Cisco, Extreme Networks, Fortinet, Microsoft, muutamia mainitakseni, EMEA-alueella.

Katso lisää

VCUCDM8E – CUCDM 8.x Engineer Training 

Ota yhteyttä

Voit olla meihin yhteydessä ja tiedustella koulutuksistamme täydentämällä yhteystietosi ja koulutuksen nimen oheen.

Tietosuojalauseke ja yksityisyys

Suostun vastaanottamaan sähköpostiviestejä ja/tai puheluita Insoft Services Oy: n tuotteista ja palveluista.
Hyväksyn, että tietojani kerätään ja käsitellään Insoft Servicesin tietosuojakäytännössä kuvatulla tavalla.

Close

VCUCDM8E – CUCDM 8.x Engineer Training 

VARAA NYT
Kesto
5 päivää
Toimitus
(Online ja paikan päällä)
Hinta
Hinta pyydettäessä

The VOSS Engineer course runs over 5 days and is delivered in partnership with Voss. The first 3 days of the course follow the VOSS Administer training syllabus. The final 2 days provide a much deeper dive into the network elements, additional system functions and back-end tools

At the end of the course, you will be able to:

  • Understand the system architecture
  • Understand the hierarchy levels within the solution
  • Navigate the menus and screens in the system
  • Manage system and provider settings and options
  • Configure and manage the various network elements in the system
  • Administer the solution
  • Manage system entities, resources, users and services
  • Use various system tools
  • Review and analyze transactions
  • Use CLI access for general platform management and data export

Introduction

  • General overview
    • VOSS corporate and marketing position
    • The VOSS product
    • Insight into the VOSS customer base
    • Review of VOSS business benefits
  • Technical overview
  • GUI basics
    • Administration GUI structure
    • Navigation logic and rules including quick search
  • Transaction log
    • What is a transaction log, and how to view it

Provider resource management

  • Resource management – numbers
  • Resource management – phones

Customer management

  • Customer admin
  • Feature groups
    • What are feature groups and how to use them
  • Customer advanced management
    • Add / manage a customer, including advanced and preference settings and the functionality implications of the settings
  • Customer services (e.g. vm)
  • Add division / location
  • Location advanced management
    • Explain location management including location types (standard/linked locations)
    • Setting location preferences affecting functionality
    • Allocating resources to locations for use

Location Administration

  • Number management – management of internal and external numbers, E164 inventory, adding numbers to locations, extension range management and internal number association
  • Phone register – location level phone inventory
  • Phone management – Part 1
  • Phone management – Part 2
  • Analog line management
  • User basics
    • Username considerations, adding end users, associating phones with users
  • User extension mobility
  • User services – Part 1
  • User services – Part 2
  • Groups
    • Management of number groups, hunt groups, pick up groups, and call park

Self-service

  • Training on the self-service portal that allows end users to administer their user settings and features.
  • Covers phone functions, extension mobility, and associated phone management, SNR, voicemail, and directories

General management tools

  • System tools – admin
  • System tools – connect location
  • Devolved admin and profiles
  • Branding and themes
  • Automated processes

System and provider management

  • Overview of the VOSS system management and global settings
  • Overview of provider management

Network elements

  • CUCM management – static configuration steps and management once set up
  • Manage CUCM – Part 1
  • Manage CUCM – Part 2
  • EMCC – cross cluster extension mobility set up steps including options for partial settings
  • SIP trunk management – Setup and configuration of SIP trunks, Route Groups, Route Lists and Route Patterns
  • Manage – Presence and steps for getting CUPS to work with the VOSS system
  • Manage VM/IVR server
  • LDAP Integration
    • System behavior and conditions when using LDAP Integrated CUCM and CUC
    • Management of authentication server, including required changes of system services to support user self-service authentication via LDAP
  • Contact center – how to define a contact center in the VOSS system and the functionality supported once set up
  • Conference server – Integration and use of conference (e.g.
  • WebEx) in the system
  • Other supported network elements

System back end

  • Command line interface functionality review
  • Systems log review
  • Data exports

Bulk loader

  • Bulk loader principles and overview; strengths and weaknesses; how to use; how to follow

The student is expected to have good IT skills, and basic IP knowledge. The student should be a CCNP (Cisco Certified Network Professional)

The VOSS Engineer course runs over 5 days and is delivered in partnership with Voss. The first 3 days of the course follow the VOSS Administer training syllabus. The final 2 days provide a much deeper dive into the network elements, additional system functions and back-end tools

At the end of the course, you will be able to:

  • Understand the system architecture
  • Understand the hierarchy levels within the solution
  • Navigate the menus and screens in the system
  • Manage system and provider settings and options
  • Configure and manage the various network elements in the system
  • Administer the solution
  • Manage system entities, resources, users and services
  • Use various system tools
  • Review and analyze transactions
  • Use CLI access for general platform management and data export

Introduction

  • General overview
    • VOSS corporate and marketing position
    • The VOSS product
    • Insight into the VOSS customer base
    • Review of VOSS business benefits
  • Technical overview
  • GUI basics
    • Administration GUI structure
    • Navigation logic and rules including quick search
  • Transaction log
    • What is a transaction log, and how to view it

Provider resource management

  • Resource management – numbers
  • Resource management – phones

Customer management

  • Customer admin
  • Feature groups
    • What are feature groups and how to use them
  • Customer advanced management
    • Add / manage a customer, including advanced and preference settings and the functionality implications of the settings
  • Customer services (e.g. vm)
  • Add division / location
  • Location advanced management
    • Explain location management including location types (standard/linked locations)
    • Setting location preferences affecting functionality
    • Allocating resources to locations for use

Location Administration

  • Number management – management of internal and external numbers, E164 inventory, adding numbers to locations, extension range management and internal number association
  • Phone register – location level phone inventory
  • Phone management – Part 1
  • Phone management – Part 2
  • Analog line management
  • User basics
    • Username considerations, adding end users, associating phones with users
  • User extension mobility
  • User services – Part 1
  • User services – Part 2
  • Groups
    • Management of number groups, hunt groups, pick up groups, and call park

Self-service

  • Training on the self-service portal that allows end users to administer their user settings and features.
  • Covers phone functions, extension mobility, and associated phone management, SNR, voicemail, and directories

General management tools

  • System tools – admin
  • System tools – connect location
  • Devolved admin and profiles
  • Branding and themes
  • Automated processes

System and provider management

  • Overview of the VOSS system management and global settings
  • Overview of provider management

Network elements

  • CUCM management – static configuration steps and management once set up
  • Manage CUCM – Part 1
  • Manage CUCM – Part 2
  • EMCC – cross cluster extension mobility set up steps including options for partial settings
  • SIP trunk management – Setup and configuration of SIP trunks, Route Groups, Route Lists and Route Patterns
  • Manage – Presence and steps for getting CUPS to work with the VOSS system
  • Manage VM/IVR server
  • LDAP Integration
    • System behavior and conditions when using LDAP Integrated CUCM and CUC
    • Management of authentication server, including required changes of system services to support user self-service authentication via LDAP
  • Contact center – how to define a contact center in the VOSS system and the functionality supported once set up
  • Conference server – Integration and use of conference (e.g.
  • WebEx) in the system
  • Other supported network elements

System back end

  • Command line interface functionality review
  • Systems log review
  • Data exports

Bulk loader

  • Bulk loader principles and overview; strengths and weaknesses; how to use; how to follow

The student is expected to have good IT skills, and basic IP knowledge. The student should be a CCNP (Cisco Certified Network Professional)