Kurssit

Insoft on palvellut IT-yhteisöä Ciscon virallisella koulutustarjonnalla vuodesta 2010. Tältä sivulta löydät kaikki olennaiset tiedot Ciscon koulutuksesta.

Katso lisää

Cisco Learning Credits

Cisco opintopisteet (CLC) ovat suoraan Ciscon kanssa lunastettuja prepaid-koulutusseteleitä, jotka helpottavat menestyksen suunnittelua ostaessasi Ciscon tuotteita ja palveluita.

Katso lisää

Cisco Continuing Education

Cisco täydennyskoulutusohjelma tarjoaa kaikille aktiivisille sertifioinnin haltijoille joustavia vaihtoehtoja uudelleensertifiointiin suorittamalla erilaisia kelvollisia koulutuskohteita.

Katso lisää

Cisco Digital Learning

Sertifioidut työntekijät ovat ARVOSTETTUJA omaisuuseriä. Tutustu Ciscon valtuutettuun digitaaliseen oppimiskirjastoon ja kouluta itseäsi tallennettujen istuntojen avulla.

Katso lisää

Cisco Business Enablement

Cisco Business Enablement Partner Program keskittyy Cisco Channel Partnersin ja asiakkaiden liiketoimintataitojen terävöittämiseen.

Katso lisää

Kurssit

Insoft Services on auktorisoitu Fortinet-kouluttaja useassa Euroopan maassa.

Katso lisää

ATC Status

Tarkista ATC-tilamme valituissa Euroopan maissa.

Katso lisää

Kurssit

Insoft Services tarjoaa Microsoftille EMEAR-koulutusta. Tarjoamme Microsoftin teknistä koulutusta ja sertifiointikursseja, joita johtavat maailmanluokan ohjaajat.

Katso lisää

Kurssit

Extreme Networks Technical Trainingin kehitys tarjoaa kattavan progressiivisen polun associate-akkreditoinnista ammatilliseen akkreditointiin.

Katso lisää

ATP-akkreditointi

Valtuutettuna koulutuskumppanina (ATP) Insoft Services varmistaa, että saat korkeimman saatavilla olevan koulutuksen.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Missiomme: Tarjota asiantunteva joukko moderneja ja huippuluokan verkkoautomaatiotaitoja markkinoille asiantuntijapalvelujen avulla.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Autamme organisaatioita ottamaan käyttöön Software-Defined Networking (SDN) -ratkaisuja, kuten Cisco DNA:ta.Lisäksi tiimillämme on laaja kokemus Cisco DNA Centerin integroinnista kolmannen osapuolen järjestelmiin.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

Tiimimme

Koulutusvalikoimaamme kuuluu laaja valikoima IT-koulutusta IP-palveluntarjoajilta, mukaan lukien Cisco, Extreme Networks, Fortinet, Microsoft, muutamia mainitakseni, EMEA-alueella.

Katso lisää

FBA – BCS Foundation Certificate in Business Analysis

Ota yhteyttä

Voit olla meihin yhteydessä ja tiedustella koulutuksistamme täydentämällä yhteystietosi ja koulutuksen nimen oheen.

Tietosuojalauseke ja yksityisyys

Suostun vastaanottamaan sähköpostiviestejä ja/tai puheluita Insoft Services Oy: n tuotteista ja palveluista.
Hyväksyn, että tietojani kerätään ja käsitellään Insoft Servicesin tietosuojakäytännössä kuvatulla tavalla.

Close

FBA – BCS Foundation Certificate in Business Analysis

VARAA NYT
Kesto
3 päivää
Toimitus
(Online ja paikan päällä)
Hinta
Hinta pyydettäessä

As a business analyst, you are the link between the business and its customers. This certification training course explores tools and techniques for maximising the value delivered to your customer, and covers fundamental aspects of business analysis, as outlined by The Chartered Institute for IT, to prepare for the BCS Foundation Exam — a first step toward the BCS International Diploma in Business Analysis.

  • Prepare for and pass the BCS Foundation Exam
  • Analyse development of a business strategy
  • Perform business system modelling
  • Identify costs, benefits, impacts, and risks for change in a business case

The Business Change Life Cycle

The role of the Business Analyst in the business change life cycle

  • Producing the business case
  • Other roles in the business change life cycle

The framework for business analysis activities

  • Relating business analysis to strategic analysis, definition, and IT systems analysis
  • The holistic approach to business analysis

Understanding the Strategic Context

Analysing the business environment

  • Internal and external environments
  • Analysing the business with SWOT analysis

Developing business metrics

  • Identifying your Critical Success Factors (CSF)
  • Creating Key Performance Indicators (KPI)
  • Identifying critical success with the Balanced Business Scorecard

Project Discipline for Business Analysis Studies

  • Reading the Terms of Reference or Project Initiation Document
  • OSCAR (objectives, scope, constraints, authority and resources)
  • What does the business wish to achieve and deliver?
  • Creating SMART objectives

Understanding the Business Situation

Stakeholder identification

  • Using the Stakeholder wheel
  • Overview of investigative techniques

Representing a holistic view of the business situation

  • Generating Rich pictures
  • Making Mind Maps

Analysing Stakeholder Perspectives

Stakeholder analysis and management

  • Power/Interest Grid
  • Stakeholder management strategies

Identifying and defining different perspectives

  • Contrasting different stakeholder perspectives
  • Analysing the root cause with CATWOE

Analysing and Modelling Business Activities

Developing a Business Activity Model

  • Depicting business perspectives with a Business Activity Model (BAM)
  • Describing the BAM process and notation
  • Identifying business events

Analysing business rules

  • Distinguishing between business rule types
  • Recognising business rules levels of constraint

Building the consensus Business Activity Model

  • Identifying differences between business activity models
  • Negotiating to resolve conflicts

Identifying Potential Solutions

Gap analysis – comparing the ideal and existing systems

  • Outlining the gap analysis process
  • Identifying inputs to, and outputs from, gap analysis

Defining a new business model

  • Exploiting areas for change – processes, people, technology and organisation

Identifying requirements using business activity and business process models

  • Classifying models that document and analyse requirements
  • Recognising data/processing requirements

Making the Business Case

The Business Case life cycle

  • Structuring the business case
  • Identifying and shortlisting options for business change

Identifying and categorising costs and benefits

  • Classifying tangible and intangible costs and benefits
  • Investment appraisal techniques

Risk and impact identification, categorisation, and management

  • Identifying and assessing risk impact and probability
  • Risk management approaches

As a business analyst, you are the link between the business and its customers. This certification training course explores tools and techniques for maximising the value delivered to your customer, and covers fundamental aspects of business analysis, as outlined by The Chartered Institute for IT, to prepare for the BCS Foundation Exam — a first step toward the BCS International Diploma in Business Analysis.

  • Prepare for and pass the BCS Foundation Exam
  • Analyse development of a business strategy
  • Perform business system modelling
  • Identify costs, benefits, impacts, and risks for change in a business case

The Business Change Life Cycle

The role of the Business Analyst in the business change life cycle

  • Producing the business case
  • Other roles in the business change life cycle

The framework for business analysis activities

  • Relating business analysis to strategic analysis, definition, and IT systems analysis
  • The holistic approach to business analysis

Understanding the Strategic Context

Analysing the business environment

  • Internal and external environments
  • Analysing the business with SWOT analysis

Developing business metrics

  • Identifying your Critical Success Factors (CSF)
  • Creating Key Performance Indicators (KPI)
  • Identifying critical success with the Balanced Business Scorecard

Project Discipline for Business Analysis Studies

  • Reading the Terms of Reference or Project Initiation Document
  • OSCAR (objectives, scope, constraints, authority and resources)
  • What does the business wish to achieve and deliver?
  • Creating SMART objectives

Understanding the Business Situation

Stakeholder identification

  • Using the Stakeholder wheel
  • Overview of investigative techniques

Representing a holistic view of the business situation

  • Generating Rich pictures
  • Making Mind Maps

Analysing Stakeholder Perspectives

Stakeholder analysis and management

  • Power/Interest Grid
  • Stakeholder management strategies

Identifying and defining different perspectives

  • Contrasting different stakeholder perspectives
  • Analysing the root cause with CATWOE

Analysing and Modelling Business Activities

Developing a Business Activity Model

  • Depicting business perspectives with a Business Activity Model (BAM)
  • Describing the BAM process and notation
  • Identifying business events

Analysing business rules

  • Distinguishing between business rule types
  • Recognising business rules levels of constraint

Building the consensus Business Activity Model

  • Identifying differences between business activity models
  • Negotiating to resolve conflicts

Identifying Potential Solutions

Gap analysis – comparing the ideal and existing systems

  • Outlining the gap analysis process
  • Identifying inputs to, and outputs from, gap analysis

Defining a new business model

  • Exploiting areas for change – processes, people, technology and organisation

Identifying requirements using business activity and business process models

  • Classifying models that document and analyse requirements
  • Recognising data/processing requirements

Making the Business Case

The Business Case life cycle

  • Structuring the business case
  • Identifying and shortlisting options for business change

Identifying and categorising costs and benefits

  • Classifying tangible and intangible costs and benefits
  • Investment appraisal techniques

Risk and impact identification, categorisation, and management

  • Identifying and assessing risk impact and probability
  • Risk management approaches